Varför samarbeta med oss?

Det finns många anledningar till att våra uppdragsgivare tycker om att samarbeta med oss. Här är några av dem!

1. Vi har höga krav på våra konsulter.

För att bli konsult hos oss måste man
vara utbildad socionom med minst 5 års aktuell erfarenhet. Våra konsulter kan myndighetsutövning, kommunalt arbete och har i snitt 23 års erfarenhet från socialtjänstområdet. För att platsa hos oss måste man även vara en flexibel lagspelare som är väl insatt i branschens stundtals tuffa villkor.

2. Vi har hängivna konsultchefer med relevant erfarenhet.

Alla våra konsultchefer har erfarenhet från socialt arbete, har arbetat på socialförvaltningar och är väl insatta i frågor som rör socionomyrket, vilket ger våra uppdragsgivare en stor trygghet. Våra konsultchefer ger våra konsulter den handledning och stöttning
 som de behöver för att klara uppdraget på bästa sätt. De besöker alltid våra konsulter på plats under uppdraget och ser till att de får rätt kompetensutveckling. Konsultcheferna håller också personlig kontakt med dig som uppdragsgivare och återkopplar snabbt.

3. Vi håller hög och jämn kvalitet.

Vi strävar efter att alltid ge våra uppdragsgivare den bästa kvaliteten på
 våra tjänster. För att lyckas med detta arbetar vi med en unik uppdragsbeskrivning och är alltid mycket noga med tydlighet 
i arbetsuppgifter, förutsättningar och förväntningar.

4. Vi är bra på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag.

En konsult kan vara hur kvalificerad som helst, men vår erfarenhet visar att det är matchningen som är oerhört viktig för slutresultatet. Nyckeln ligger i att lyckas kombinera rätt kompetens med rätt personlighet för uppdraget. Och efter över 1000 lyckade uppdrag vågar vi säga att vi vet hur man gör!

5. Våra konsulter är trygga och nöjda

Som konsult hos CareOn har man en trygg anställningsform med kollektivavtal, försäkringar och pension. Vi tar hand om
vår personal på bästa sätt och ser till att de utvecklas och mår bra, så att de kan göra ett så bra jobb som möjligt för dig.

6. Vi är snabbt på plats och snabbt igång.

Våra konsulter kan förstärka verksamheten exakt när ni behöver det och deras långa erfarenhet gör att de är självgående från dag två. De har stor kommunikativ förmåga och är vana att ta egna initiativ och själva driva uppdraget framåt.

7. Vi är lätta att samarbeta med.

Vi är enkla att komma i kontakt med och snabba i vår återkoppling. Våra konsultchefer gör dessutom alltid personliga besök under uppdragen, så att du som uppdragsgivare får chans att möta oss på plats.

8. Vi följer upp och ger feedback.

Vi vill att våra konsulter blir bekräftade för goda prestationer och därför är vi noga med att ge feedback både under och efter uppdragen. Återkopplingen blir även en viktig del för att utveckla oss själva och kvaliteten i våra uppdrag.

9. Vi håller det vi lovar.

Vi tar ansvar och vi ger garantiåtaganden, vilket gör oss till en samarbetspartner som du kan lita på.