Birgitta Ekegren, Konsultchef CareOn

Vi säger varmt välkommen till Birgitta Ekegren – ny konsultchef hos oss på CareOn!

Berätta lite om vem du är och vad du gjort tidigare!
– Jag är en person som får energi av positiva människor, bra möten och utmaningar. Jag är utbildad socionom med olika vidareutbildningar och har arbetat 30 år med socialt arbete. Jag har tidigare varit handläggare och samordnare inom socialtjänsten, egenföretagare med uppdrag åt socialtjänst och landsting, regionchef på vårdbolag, föreläsare och även utbildare.

Vad blir din roll på CareOn?
– Jag kommer att arbeta som konsultchef och ser fram emot att få jobba på just CareOn eftersom jag anser det vara ett seriöst och stabilt företag som levererar kvalitet. Det är ett företag som utvecklas och växer och har en engagerad ledning! Jag kommer att tillföra en lång erfarenhet av samarbete med socialtjänsten och jag har god kännedom om socialtjänstens behov och av det viktiga arbete som de utför. Jag har också en lång erfarenhet av personalansvar och klientarbete, både inom utredning och behandling.

Vad tycker du utmärker en bra ledare?
– Viktigt för en bra ledare är att vara tydlig, lyhörd, engagerad och strukturerad. Jag ser också vikten av att ha en god samarbetsförmåga, teamkänsla och såklart att kunna bygga relationer.

Vad är viktigt för dig i din utveckling?
– Det jag tar med mig från mina tidigare erfarenheter är vikten av samarbete och kommunikation, känsla för kundens behov och ett lösningsfokuserat arbetssätt. För att utvecklas i detta så behöver jag vara omgiven av en kreativ och en positiv omgivning. En omgivning där det finns tillit och engagemang samt utmaningar. Jag ser fram emot att arbeta i ett team med givande och tagande.

Slutligen, vad gör du på fritiden?
– Jag är en aktiv person som gillar att umgås med min familj. Jag gillar musik och går ofta på konserter, reser, arbetar i trädgården, bygger utemiljöer, samt gillar att besöka antik- och kuriosaaffärer.