Vi på CareOn är specialister på interimschefer inom socialt arbete. Hos oss hittar du en gedigen bank med skickliga chefer som alla har lång erfarenhet av ledarskap och offentlig förvaltning. Dessutom är vi bra på att matcha rätt chef med rätt uppdragsgivare, så att det blir en perfekt lösning för just din verksamhet.
Ibland uppstår hastiga vakanser. Ibland är verksamheter satta under hårt tryck. Då är det viktigt att kunna lugna personalgrupper, klienter, vårdtagare och närstående. Våra interimschefer är vana att komma in i verksamheter i syfte att täcka upp, avlasta och stabilisera. Helt enkelt att få verksamheter att fungera på ett bra sätt.
Här har vi listat några av de vanligaste frågorna vi brukar få från uppdragsgivare som funderar på att ta in en interimschef i verksamheten.
Vad gör en interimschef?
En interimschef går in under en tidsbegränsad period och hjälper din verksamhet med avlastning och upprätthållande av ansvarsområden eller med nya idéer och utvecklande tankar – beroende på vilket behov ni har.
Vilka interimschefer erbjuder CareOn?
Vi erbjuder enhetschefer, verksamhetschefer och avdelningschefer inom Äldre-, Handikapp- samt Individ- och Familjeomsorg. Oavsett om du behöver en chef som ska förvalta eller som ska genomföra förändring kan du känna dig trygg med våra skickliga och lyhörda konsulter som har erfarenhet av många olika arbetsplatser och verksamheter över hela Sverige.
Vilka fördelar finns det med att ta in en interimschef?
En interimslösning ger fördelar och möjligheter utöver att lösa en uppkommen situation. Våra interimschefer kan t ex komma med nya idéer, nya perspektiv, tillföra energi och mycket mer.
Våra interimschefer kan snabbt vara på plats och deras långa erfarenhet gör att de är självgående från dag två. Deras initiativförmåga och deras kommunikativa förmåga gör att de är vana att ta egna initiativ och driva framåt själva.
Många av våra uppdragsgivare brukar också säga att det finns en stor fördel att få in en person som kan se verksamheten med nya ögon. Fördelarna med att våra interimschefer möter olika arbetsplatser är att de får ett utifrånperspektiv samt möjlighet att ta del av färsk kunskap. Genom att dra paralleller till hur arbetet går till på andra arbetsplatser kan de hjälpa till att vrida perspektiven på ett intressant sätt – en kunskap som kan vara svår att få på annat sätt.
Hur gör ni för att få in rätt interimschef till rätt uppdrag?
Vår konsultbas är stor och vi strävar efter att hitta rätt person med rätt kompetens till varje uppdrag. En konsult kan vara hur kvalificerad som helst, men vår erfarenhet visar att det är matchningen som är oerhört viktig för slutresultatet. Nyckeln ligger i att lyckas kombinera rätt kompetens med rätt personlighet för uppdraget.
Vår process börjar alltid med att vi diskuterar dina behov, förutsättningar och önskemål. Utifrån detta börjar vi sedan att skapa ett underlag till en kandidatprofil. Med hjälp av denna identifierar vi lämplig kandidat. Vår rekryteringsprocess är noggrann och vi lämnar garantier på alla våra uppdrag. Vill du veta mer, tveka inte att kontakta oss i kontaktformuläret här nedan.
Funderingar eller frågor?
Hör av dig till oss, så berättar vi mer om hur det går till att anlita CareOn och vad du kan förvänta dig. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nina Söderström
Affärsområdeschef / Auktoriserad Socionom
nina.soderstrom@careon.se
0705 791 096